Tijana Stojković: 10 načina za praktikovanje ljubavi prema sebi


 Kada bih mogla jednu stvar da poklonim svim ljudima koji mi znače, bila bi to svest o
sopstvenoj vrednosti.


Davno mi je postalo jasno da je to temelj od čije stabilnosti zavisi funkcionisanje svih ostalih oblasti u životu. Pa bih tako, kad god nešto u mom životu nije
funkcionisalo umela da kažem: " Ah, da, to je sve zato što ja ne volim sebe".
I tako sam stajala i čekala da mi se ta ljubav prema sebi desi. Gutala bih knjige, citate i videa, verujući da će možda baš naredna rečenica koju budem pročitala ili čula da me uveri da sam biće vredno i dostojno ljubavi.

"Oh kad bih samo umela da se zavolim pa svi problemi koje imam bi se
rešili",  bila sam ubeđena.

Znate onu osobu po kojoj jasno vidite da ima dobro misljenje o sebi? Ponekad ume i da "učini" da se osetite loše u njenoj blizini jer vas podseti na sve ono što vi niste. A isto tako može i da probudi u vama iskru kroz ideju:" Kad sam mogla ja mozes i ti"! E ja sam želela da budem ta iskra. Počela sam da razmišljam šta je razlika između nas dve?

Kako ja to uopšte znam
da ne volim sebe?

Kao rezultat nastala je sledeća lista:
1. Nezdravo se hranim

2. Nedovoljno sam fizički aktivna

3. Kažem DA, iako je NE ono što stvarno želim da kažem

4. Stavljam konstantno osećanja i potrebe drugih ljudi ispred vlastitih

5. Ostajem u odnosima koji mi ne prijaju, gde me neko tretira kao manje od onoga što
zaslužujem

6. Nemilosrdno kritikujem sebe, dok se retko setim da uputim sebi pohvalu za ono što je
dobro

7. Ne umem da prihvatim ni kompliment upućen od strane nekog drugog. Obevezno
nađem način da opravdam i umanjim vrednost

8. Tražim potvrdu o sopstvenoj vrednosti od drugih ljudi

9. Pristajem na manje od onoga što zaista želim



Imala sam ispred sebe spisak stvari koje ja radim dok osoba koja voli sebe BIRA da radi
drugačije. Upravo tako, nije to bio spisak nepromenljivih činjenica, već samo spisak IZBORA.

Pa zar nije svaki novi dan bio prilika da biram drugačije?

Postajalo je sve jasnije. Nije ljubav prema sebi neka supstanca koju neko može da  "ulije" u mene da bih se ja samo jednog jutra probudila promenjena. Čak naprotiv, niko sa strane nije ni sposoban da izazove to osećanje u meni. 

Baš kao što joj i samo ime kaže to je ljubav
upućena nama koja iz nas i kreće.

Pročitala sam, da je voleti sebe zapravo prirodno stanje za svako ljudsko biće. "Pa zar bi iko svesno izabrao drugacije",  upitala sam se. "Naravno da ne", usledio je odgovor!

Problem je bio što mi veći deo vremena ne donosimo svesne izbore već izbore iz navike. Navikli smo i postalo nam je prirodno da ne volimo sebe. Tom spoznajom su mi se otkrila dva pravca na kojima sam
krenula da radim. Prvi je bio da težim da što češće budem svesna izbora koje donosim, dok je drugi bio da izbori koje donosim odgovaraju izborima osobe kakva želim da postanem.

Krenuo je rad na stvaranju novih navika. Sebi sam napravila podsetnik.




10 nacina za praktikovanje ljubavi prema sebi:

1. pruziti sebi dovoljno sati sna

2. unositi hranljive namirnice i dovoljno tecnosti

3. briniti o svom telu kroz redovnu fizicku aktivnost

4. oslobađati se od stresa kroz aktivnost koja ti prija

5. imati strpljenja sa sobom dok ucis nesto novo

6. menjati nacin na koji se sebi obracamo i o sebi govorimo

7. izvegavati toksine u vidu previse secera i ljudi cije prisustvo ne prija

8. ne govoriti DA onda kada zaista zelis da kazes NE

9. na svaku kritiku koju sebi uputis seti se da sebe pohvalis za bar dve stvari

10. primenjivati sve ovo svakodnevno
Počela sam tu veštinu ljubavi prema sebi da zamišljam kao mišić koji svakodnevno vežbaš. Šta radi osoba koja želi da ima mišičavo telo? Sigurno ne sedi kući i plače nad sopstvenom sudbinom govoreći "Oh kad bih samo imao mišiće! Ne, nego se spakuje i ode u teretanu.

A čitav život je teretana za vežbu ljubavi i prihvatanja ili negiranja i odbacivanja sebe. Na nama
je samo IZBOR šta ćemo da vežbamo!
                 
                                               Tijana Stojković
* Tijanu zapratite na instagram profilu @tijana100jkovic  😊❤

Коментари

Популарни постови са овог блога

U ČEMU LEŽI TVOJA SNAGA?

Recept za SREĆAN život

DA LI NAM I KOLIKO, ČITANJE KNJIGA MENJA POGLED NA ŽIVOT I KOJE SU TO KNJIGE KOJE VAM TOPLO PREPORUČUJEMO DA PROČITATE?